• MA-VR 09:00 - 17:00 | ZA-ZO 09:00 - 11:00 | BUITEN KANTOORUREN ENKEL OP AFSPRAAK
  • Magazijnstraat 5, 3550 Heusden-Zolder

FAQ

Veelgestelde vragen

Hoe werkt het?

Wagens huren bij OttOkars is een snel, zorgeloos proces. Alles gebeurt via onze website of per telefoon. Uw wagen staat klaar op het afgesproken tijdstip bij onze filiaal Heusden-Zolder. We kunnen uw huurwagen ook leveren bij de locatie die u kiest voor een klein extra kost van 40€.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een wagen te kunnen huren?

Wij verhuren aan iedereen met de leeftijd van 21 tot 70 jaar en in het bezit zijn van de volgende documenten:

  • Een geldige Belgische ID
  • Een geldig Europees rijbewijs categorie B (minimum 1 jaar in uw bezit)

Hoe maak ik een reservatie?

  • Via onze website of via mail. Let wel: De wagen is pas gereserveerd, indien u een reserveringsbevestiging van ons ontvangt
  • Via telefoon: U kan ons bereiken op het nummer 011 35 33 55. Enkel op werkdagen tussen 09u00 en 12u00 en tussen 13u00 en 20u00. Tijdens het weekend van 09:00 tot 11:00.
  • Via een bezoek aan ons kantoor: alleen op afspraak (telefonisch/mail).

Welke gegevens moet ik doorgeven om een reservatie aan te vragen?

  • De gewenste huurperiode (datum en uur van vertrek en teruggave)
  • Het gewenste voertuigtype
  • Uw voornaam, naam, volledig adres, telefoonnummer en eventueel emailadres
  • Of en waar u het voertuig thuis geleverd wilt krijgen

Wat zijn de openingsuren, waarop ik een wagen kan afhalen of terugbrengen?

De wagens kunnen steeds afgehaald worden op afspraak.

Hoeveel bedraagt de waarborg?

De waarborg bedraagt € 500 of € 650 (afhankelijk van het voertuig) bij aanvang van de huur. Deze kan betaald worden op voorhand via overschrijving, of bij het afhalen van het voertuig via Bancontact, kredietkaart, of gewoon met cash geld. De waarborg krijgt u binnen de 5 werkdagen teruggestort op uw rekening na afloop van het contract en na aftrek van eventuele bijkomende kosten (schade, brandstof, extra kilometers, laattijdigheid,…).

Wat en wanneer dient er betaald te worden?

Bij aanvang van het contract dient zowel de huurprijs, als de waarborg van € 500 of € 650 (afhankelijk van het voertuig) betaald te worden.Dit kan betaald worden op voorhand via overschrijving, of bij het afhalen van het voertuig via Bancontact of kredietkaart, of gewoon met cash geld.

Is de brandstof in de huurprijs inbegrepen?

Neen, de brandstof is steeds voor eigen rekening. Gelieve het voertuig steeds terug in te leveren met hetzelfde brandstofniveau als bij vertrek.Anders dienen wij het brandstoftekort aan te rekenen bij de dagprijs.

Is de verzekering in de huurprijs inbegrepen?

Al onze wagens zijn standaard in Burgerlijke Aansprakelijkheid en Omnium verzekerd. Er is wel een eigen risico (vrijstelling) van € 750 per schadegeval. (voor de Sprinter/Meubelbak 17-20m³ is dit € 1.500). Meer informatie m.b.t. de tarieven van deze extra verzekering kan u bekomen in een van onze vestigingen. Voor glasbraak is de vrijstelling € 0.

Mag er gerookt worden in het voertuig?

Er geldt een rookverbod in al onze voertuigen. Het is dus niet toegestaan om te roken in de wagen. Brandgaten worden steeds doorgerekend aan een forfaitaire prijs van € 300 per brandgat. Tevens zal er, indien er gerookt werd in het voertuig, steeds supplementair een extra forfaitaire kost van € 250 BTW aangerekend worden om het voertuig terug rookgeurvrij te maken.

Mag er ook iemand anders dan de huurder met het voertuig rijden?

Enkel en alleen als dit op voorhand doorgegeven werd. In dit geval is het ook noodzakelijk dat er een kopie van de ID en het rijbewijs van de extra bestuurder overhandigd werd bij aanvang van het contract. Deze persoon moet ook aan de overige huurvoorwaarden voldoen.

Mag ik naar het buitenland rijden met de wagen?

Wij voorzien assistentie voor de volgende landen

België Frankrijk Luxemburg Portugal
Denemarken Groot-Britannië Nederland Spanje (continent)
Duitsland Italië Noorwegen Zweden
Finland Ierland Oostenrijk Zwitserland

In andere landen kunnen wij u helaas niet verzekeren.

Is er een kilometerbeperking?

Gelieve hiervoor een van onze vestigingen te contacteren.

Bij het overschrijden van het maximum aantal inbegrepen kilometers met meer dan 25% (en zonder voorafgaandelijk akkoord van de verhuurder), behoudt de verhuurder zich het recht om de huurovereenkomst met onmiddellijke ingang en eventueel vroegtijdig te beëindigen.

Wat te doen bij pech?

Dan kunt u steeds een telefoonnummer van onze assistentiedienst (00800 1 7777777 of +32 2 55 41727 of +32 471 11 52 79) bereiken. Wij zijn met plezier 24/7 te uwer beschikking.

Wat te doen bij schade of ongeval?

Vul steeds een Europees aanrijdingsformulier in. Bij betwisting, gebrek aan tegenpartij, vandalisme,… gelieve steeds contact op te nemen met de Politie en een PV te laten opstellen. Op het huurcontract staat er bovenaan steeds een telefoonnummer van onze verzekeringsmaatschappij. U kan 24u op 24u en 7 dagen op 7 terecht op dit nummer.Wij stellen het op prijs indien u ons persoonlijk op de hoogte stelt, en ons te voorzien van de nodige documenten. Dit uiterlijk de eerstvolgende werkdag.

Hoe dient de wagen terug binnengebracht te worden?

  • In een propere staat:

De wagen dient steeds terug gebracht te worden in een propere staat (langs binnen en buiten). Indien de wagen niet terug proper binnengebracht wordt, dan dienen wij helaas de kosten hiervan aan u door te rekenen.

  • Buitenkant vuil = € 25
  • Binnenkant vuil = effectieve kostprijs met een minimum van € 40
  • Met dezelfde hoeveelheid brandstof als bij vertrek:

U dient het voertuig steeds terug in te leveren met hetzelfde brandstofniveau als bij vertrek. Het brandstoftekort wordt steeds aangerekend aan de officiële dagprijs.

Wat gebeurt er bij verkeersovertredingen of retributies?

Deze zijn steeds ten laste van de huurder. Uw gegevens worden ook steeds doorgegeven aan de verbaliserende diensten, wanneer zij hierom vragen. Mogelijkerwijs wordt er door ons ook een administratieve kost aangerekend.

3 eenvoudige stappen...

1. Huur uw wagen online
2. Teken het huurcontract
3. Haal uw wagen op
Deze website maakt gebruik van cookies om uw webervaring te verbeteren. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).
There is no selected car class in current office. Please choose another Class!